5 czerwca 2013

Błogo bardzo będę sławiła blogi

[Źródło]
Za zaproszenie do zabawy Liebster Award bardzo dziękuję Guciamal. Moje zadanie polegało na tym, żeby odwiedzić wskazane przez nią blogi, a następnie podzielić się wrażeniami.

Zanim to zrobię, pozwolę sobie lekko naruszyć regulamin i zacznę od przemyśleń na temat łaskawej nominującej, czyli autorki Moich podróży. Bardzo cenię Guciamal za to, że potrafi w tak zajmujący sposób opowiadać o swoich pasjach i dzielić się wiedzą, nie deprymując czytelnika, który na dany temat wie niewiele albo wcale. Lubię ją również za ciepło, za szacunek dla innych, w tym osób o odmiennych opiniach, za życzliwość i zdrowy dystans.

A teraz blogi zaproponowane przez Guciamal w kolejności, w jakiej pojawiły się na jej liście.
Z uwagą i szacunkiem przypatruję się temu blogowi od samego początku. Jeśli szukacie ciekawych, niesłusznie zapomnianych książek, koniecznie zajrzyjcie do archiwum Koczowniczki. Oszczędność słowa, precyzja, wysoka kultura - po prostu blogowe Przygody człowieka myślącego, rozpisane na wiele dni i miesięcy. 

Dzięki Sukience w kropki odbywam wirtualne podróże do miejsc, które często pomijają przewodniki. Dopracowane w szczególach notki zawsze występują w akompaniamencie pięknych zdjęć. Dla miłośników Włoch lektura obowiązkowa, a w dodatku bardzo przyjemna.

Notki autorstwa błyskotliwej Manii Czytania skłaniają do refleksji lub uśmiechu, nigdy nie pozostawiają czytelnika obojętnym. Ujmuje mnie jej bezpośredniość i językowe wyczucie. Zawsze czytuję z przyjemnością i proszę o więcej.

Jeden z najulubieńszych blogów. Czytam pasjami. Marlow imponuje mi wiedzą i oczytaniem, a także niezwykle oryginalnym doborem lektur. i czytelniczą odwagą. Wiele książek, po które sięga, ma opinię trudnych w odbiorze. Ogromnie podoba mi się jego dociekliwość i potrzeba poszukiwania prawdy.
Wbrew nazwie bloga Momarta wydaje mi się totalnie perfekcyjna: kapitalne poczucie humoru, pomysłowość, oryginalność, świetny styl plus wiedza na przeróżne tematy. Patrząc na datę urodzenia bloga, powinien być kilkumiesięcznym oseskiem, a wyrósł na wyjątkowo ciekawe miejsce w sieci.

Czytuję od bardzo dawna, zawsze z wielką przyjemnością i zainteresowaniem. Podobają mi się też okołoblogowe akcje Anny. Zazdroszczę jej systematyczności w pisaniu. Z ciekawością śledzę jej lektury - to nieszablonowe, wartościowe książki.

Sympatyczna skarbnica wiedzy o literaturze historycznej i nie tylko. Podziwiam pracowitość i sumienność autorki. Mam wrażenie, że prywatnie jest osobą niezwykle pogodną i życzliwą. Łączy nas między innymi miłość do książek L. M. Montgomery. Bardzo cieszy mnie to, że na blogu zaczęły się pojawiać też recenzje książek starszej daty.

To jedna z moich najważniejszych i najdłuższych przyjaźni blogowych. U Izy uwielbiam poczucie humoru, które wyraźnie sugeruje już tytuł bloga, poza tym zaskakujące metafory (kilka troskliwie pielęgnuję w pamięci), nowatorskie i świeże podejście do recenzowanych książek, obiektywizm i dobry gust literacki. Cenię też jej otwartość i szczerość.

Od grudnia blog Karoliny ma silną konkurencję w postaci jej bliźniaków, Julki i Janka, ale mam nadzieję, że wkrótce zaczną mamie zezwalać na dostęp do internetu i pojawią się kolejne wnikliwe recenzje, za którymi tęsknię, podobnie jak za autorką.

Jeszcze raz wyrazy wdzięczności dla Guciamal za pamięć. Dodam tylko, że miałam łatwe zadanie, bo tak się złożyło, że wszystkie blogi z listy mam na liście ulubionych. Wymienionym wyżej Dziewięciorgu Wspaniałym dziękuję przede wszystkim za to, że są, że inspirują, że są tak różni, że ich zakątki w blogosferze to miejsca, w których zawsze czuję się mile widzianym gościem. Zachęcam Was do regularnego czytania ich blogów.

Teraz powinnam wyznaczyć kolejnych uczestników Liebster Award, ale jako że zabawa zatacza coraz szersze kręgi i straciłam orientację, kto już był nominowany, a kto jeszcze nie, po raz kolejny perfidnie nagnę regulamin i zaproponuję chętnym, którzy jeszcze nie uczestniczyli, żeby sami z mojego blogrolla wybrali sobie kilka blogów, a następnie u siebie przekazali spostrzeżenia na ich temat.

41 komentarzy:

  1. Bardzo błogo i bardzo miło czyta się takie notki, a ja puchnę z dumy i zadowolenia, kiedy autorka tak cenionego przeze mnie bloga pisze i o mnie tak miłe rzeczy. I dziękuję bardzo, że zechciałaś wziąć udział w zabawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie uściski i podziękowania! Cała przyjemność po mojej stronie. :)

      Usuń
  2. Lirael! czuję, że się czerwienię i to tak, że aż policzki mnie pieką :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładne rzeczy, co ja najlepszego narobiłam?! :) Guciamal puchnie, a Ty masz płonące policzki. Dobrze, że dziś upalna pogoda (w każdym razie w Lublinie) i mogę zrzucić winę na słońce. :)

      Usuń
  3. Jest mi bardzo miło, dziekuję bardzo za życzliwość. Starszych książek będzie więcej choć stopniowo.
    Dobrego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetna wiadomość, z góry się cieszę na odkurzanie książkowych wykopalisk. :) Uściski.

      Usuń
  4. Mogłabym się podpisać pod większością Twoich uwag :) Ja bym pewnie sławiła podobne blogi, ale również Twój blog bo należy także do listy ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, bukiet blogów do sławienia został skomponowany przez Guciamal. Cieszę się, że trafił mi się tak ciekawy zestaw. Żałuję, że nie znalazła się w nim Pasieka, bo jestem jej wielką fanką, ale i tak ją regularnie nawiedzam. :) Zawsze z entuzjazmem i jeszcze nigdy się nie zawiodłam.

      Usuń
    2. Teraz już znam zasady i rozumiem :)
      Dziękuję Ci za przemiłe słowa! Nawet nie wiesz, jak mnie ucieszyły :) i dodaję od razu, żeby nie było wątpliwości - z wzajemnością! :)

      Usuń
    3. Moc podziękowań i serdeczności, Kasiu!

      Usuń
  5. Bardzo przyjazna zabawa, chętnie zaglądnę na stronki, których jeszcze nie znam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plusem tej zabawy jest to, że można odkryć interesujące blogi, o których wcześniej nigdy się nie słyszało, tak więc zachęcam do udziału. :)

      Usuń
  6. No tak, ciężko jest nie nominować podwójnie, zwłaszcza, że każda nominacja to nieco dodatkowej pracy dla wyróżnionego:).
    Bardzo dziękuję za miłe słowa no i za tę blogową przyjaźń:).
    Mam nadzieję, że kiedyś się uda ja nieco odwirtualnic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej chwili już zupełnie nie mogę się połapać w tym, kto już był, a kto jeszcze nie, bo zabawa zatacza coraz szersze kręgi.
      Miałam majowe plany wyjazdowe w kwestii odwirtualnienia, ale moje alergiczne rzężenia skutecznie je pokrzyżowały. Ale to tylko kwestia czasu. :)

      Usuń
    2. Szkoda, ale ponieważ potencjalny plan odwirtualniania może obejmować wizytę w czytelniczej jaskini rozpusty, lepiej mieć drogi oodechowe w idealnym stanie. Wiadomo- gdzie książki, tam roztocza.

      Tez myślę, że to kwestia czasu:).

      Usuń
    3. Wizyta w czytelniczej jaskini rozpusty to będzie punkt obowiązkowy! :) Z góry przepraszam za ewentualne oznaki histerii na widok zgromadzonych tam skarbów. Tymczasem muszę zająć się kurowaniem dróg oddechowych i pracą nad masą mięśniową, bo ktoś te siateczki ze zdobyczami będzie musiał przytaszczyć do Lublina, jeśli wariant z ciężarówką nie wypali. :)

      Usuń
    4. Mam w piwnicy nieużywany przeze mnie wózek na zakupy po poprzednich lokatorach, mogę sprezentować, jakby zaszła potrzeba:).

      Usuń
    5. W pociągach relacji Lublin-Warszawa i odwrotnie często przemieszcza się pan z takim wózkiem, wypełnionym różnymi wiktuałami i przekąskami, które można nabyć w cenach horrendalnych. Mógłby mnie potraktować jako bezwzględną konkurencję, więc jednak zdecyduję się na busa. :) A za udostępnienie wehikułu z góry dziękuję!

      Usuń
  7. Lirael, bardzo dziękuję za przemiłe słowa o moim blogu! I całkowicie zgadzam się z Twoją opinią o Guciamal. To pełna ciepła i kultury osoba, która z zajmujący sposób pisze o swoich pasjach, o ulubionych pisarzach itp. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz to nie tylko opuchnięta będę ale i zarumieniona :)

      Usuń
    2. ~ Koczowniczka
      Zasługujesz na znacznie więcej takich słów.
      W temacie Guciamal pełna zgoda. :)

      ~ Guciamal
      Mam nadzieję, że niepokojące objawy przeminęły z czerwcowym wiatrem. :)

      Usuń
  8. Piękne słowa napisałaś o mnie - dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam duży sentyment do Twojego bloga i cieszę się, że mogłam to oficjalnie upublicznić. :)

      Usuń
  9. O rany! Aż pokraśniałam z radości :)))
    Dziękuję pięknie za tak miłe słowa!

    PS - jaka to przyjemna zabawa blogowa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak Ci się ładnie zrymowało.:)
      Moc serdeczności!

      Usuń
  10. Fajnie, że są takie zabawy - dzięki nim dowiaduję się o interesujących blogach. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa była też kilka miesięcy temu akcja z linkami do blogów nieksiążkowych, trafiłam wtedy na wiele ciekawych stron.

      Usuń
  11. I oto okazało się, że przypadkiem odkryłam cudowny eliksir młodości! W czasie, gdy coraz ciężej przeżywam kolejne urodziny, okazuje się, że wystarczy założyć odpowiednio późno bloga i już masz - wraca osesek z jego gładką, różową buzią, pozbawioną zmarszczek!:PP A kiedy znudzi mi się już napawanie swoim widokiem w lustrze, będę w kółko czytać to, co o mnie napisałaś (tylko wcześniej przytwierdzę się mocno do ziemi, aby nie nadąć się zbytnio i nie odlecieć!).
    Całe jednak wybrane przez guciamal blogowe towarzystwo jest wyłącznie pierwszego gatunku (z Gucią na czele, oczywiście)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Momarto, garść moich słów w najmniejszy sposób nie oddaje Twojego uroku, wdzięku, poczucia humoru, kapitalnych skojarzeń, lekkości stylu, wiedzy i błyskotliwości. O żadnych nadęciach i odlotach nie ma mowy, bo to szczera prawda, nie czcze komplementy. Podziwiam, lubię i szanuję!
      To prawda, Guciamal wybrała bardzo ciekawy zestaw.

      Usuń
    2. W takim razie pozostaje mi tylko złożyć dłonie na piersi, przywołać na twarz najpiękniejszy z mych uśmiechów i skłonić się nisko do ziemi, w kornym podziękowaniu za Twe słowa. Drugi zaś głęboki ukłon, który właśnie składam, świadczy o tym, że w Twoją stronę przesyłam zapewnienia o gorących uczuciach, jakimi obdarzam Ciebie:))

      Usuń
    3. Dziękuję za piękne ukłony, które w trójnasób odwzajemniam, okraszając licznymi dygnięciami. :)
      Moc uścisków.

      Usuń
  12. Nie wypada mi napisać nic ponad - dziękuję :) i cieszę się, że towarzystwo, które wam wybrałam do blogo-sławienia tak bardzo przypadło wam do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję! Jesteś znawczynią nie tylko sztuki przez duże S, ale również blogów przez duże B. :)

      Usuń
  13. Ciekawa zabawa, ale jak siebie znam, to pewnie bym na nią nie miała cierpliwości. Już do paru mnie zapraszano, a jakoś nie miałam czasu wywiązać się z zaproszenia. Ach to lenistwo... ;p

    Pozdrawiam serdecznie,
    Sol/Monique

    PS. W wolnym czasie zapraszam do mnie na KONKURS! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ta zabawa przypadła do gustu. Dzięki za zaproszenie. :)

      Usuń
  14. Właśnie przez przypadek trafiłam na tego bloga. Dodaję do obserwowanych. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jestem wdzięczna przypadkowi. :) Dziękuję i oczywiście serdecznie zapraszam.

      Usuń
  15. Lirael, wysłałam do Ciebie książki, przepraszam, że tak zalegałam z oddaniem, daj znac proszę czy doszły, polski adres nadawcy tam jest (mojej szwagierki, jakby się okazało, żeś na wakacjach, to wróci do niej i poślę jeszcze raz). Na maila już nie ryzykuję, bo może nie odczytaujesz z tej skryznki, co ja mam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, napisałam do Ciebie maila. Ogromne podziękowania dla Ciebie i szwagierki. Paczka dotarła i dostarczyła mi dużo radości!

      Usuń
  16. Hej Lirael.
    Żyjesz?
    Tak tylko pytam... Nie no dobra. Tęsknie za twoimi tekstami, dlatego jestem ciekawa co się stało, że nie piszesz. Mam nadzieję, że dobrze wypoczywasz i jeszcze wrócisz do nas:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej żyję i bardzo dziękuję Ci za pamięć i ciepłe słowa. Postaram się reaktywować już wkrótce. Uściski.

      Usuń