24 marca 2012

Konkurs marcowy - część pierwsza. Tytułowe szarady.

Portret Marii Kuncewiczowej.
Mal. Antoni Michalak, 1959 r.


Marzec z Marią niepostrzeżenie zbliża się do końca. Niedługo podsumowanie. Tymczasem zapraszam do udziału w pierwszym etapie marcowego konkursu. 
Zadanie polega na tym, żeby rozszyfrować tytuły dwunastu utworów Marii Kuncewiczowej, które przedstawiam w formie obrazkowych szarad. Czasem są to zdjęcia (pod nimi podaję link do źródła), czasem kolaże mojego autorstwa. Niekiedy nawiązują bezpośrednio do tytułów, niekiedy do treści utworów.
Za odgadnięcie wszystkich tytułów uczestnik konkursu otrzymuje dwanaście punktów. Można również otrzymać punkty dodatkowe
  • Osoba, która prześle prawidłowe odpowiedzi jako pierwsza otrzymuje dodatkowo 5 punktów, druga 4, trzecia 3, czwarta 2, piąta 1 punkt. 
  • Uczestnicy projektu Marzec z Marią znajdujący się na liście, otrzymują premię w postaci jednego dodatkowego punktu. :) 
Punkty dodatkowe zostaną dodane do tych za poprawne odpowiedzi.
Kolejny etap konkursu w przyszłym tygodniu. Punkty z wszystkich trzech etapów zostaną zsumowane. 
Dla laureatów trzyczęściowego konkursu przewidziane są nagrody książkowe, wybrane przez samych zwycięzców, a również niespodzianka przygotowana własnoręcznie przez B. (Los Caramelos).
Proszę o nieumieszczanie odpowiedzi w komentarzach, a wysłanie ich na mój adres: lirael@pro.wp.pl Pamiętajcie też o podaniu swojego nicku lub imienia. Ostateczny termin nadsyłania odpowiedzi to niedziela, 25 marca, godz. 24.
Tradycyjnie w konkursie mogą uczestniczyć również osoby, które mieszkają za granicą, a również czytelnicy nieposiadający blogów.


1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
 8.

9.
10.
[Źródło zdjęcia]
11.
12.
 Życzę powodzenia! :)

30 komentarzy:

  1. Mail wysłany :) nie jestem pewna wszystkich odpowiedzi, ale idę na żywioł! Ależ emocji dostarczasz Lirael!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, już odpowiedziałam. Mimo emocji żywioł okazał się bardzo rozsądny. :)

      Usuń
    2. Mistrzostwo świata po prostu! te Twoje konkursy :)

      Usuń
    3. Cieszę się, że Ci się podobają. :)

      Usuń
  2. Ciekawe ile mam trafień;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też nie jestem pewna wszystkich, ale coś tam wysłałam :)
    Super te Twoje konkursy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały pomysł z zagadkami obrazkowymi, odpowiedzi wysłane. Zastanawiałam się, czy da się jakoś przedstawić pewien tytuł, którego tu nie było, wydaje się trudny do zobrazowania, no chyba żeby sporo elementów z treści wyłowić... Oj, tak tylko rozważam.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, już odpisałam. :)
      Niektóre tytuły nie były łatwe do zobrazowania. Po treść starałam się sięgać w ostateczności, żeby nie utrudniać zadania. :)
      W przypadku Kuncewiczowej ciekawe byłyby też zagadki muzyczno-dźwiękowe. :)

      Usuń
  5. Coraz bardziej wyrafinowane te konkursy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie emocje takie, że będą chyba problemy z zaśnięciem, a dziś zmiana czasu. :P

      Usuń
    2. Wcale się nie dziwię. I ja miałam problemy z zaśnięciem, bo główkowałam nad tym, czego nie udało mi się rozszyfrować;-)

      Usuń
    3. To przepraszam, że kolejną osobę naraziłam na bezsenność. :) Najważniejsze, że nocne medytacje okazały się stuprocentowo owocne. :)

      Usuń
  6. Śpij spokojnie, bo odwaliłaś kawał wspaniałej roboty. Świetna zabawa. Czasu mam mało (napiszę mejla za 2-3 tyg.), ale pomysły, inwencję twórczą podziwiam. Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za taki cudny komplement! Przykro mi, że jesteś zapracowana. Naprawdę nie ma pośpiechu, wszystko wskazuje na to, że marzec w tym roku potrwa kilka tygodni dłużej. :)

      Usuń
  7. Fantastyczny konkurs;-)
    Zaraz wysyłam moje typy, chociaż nie do końca jestem pewna niektórych, ale ciekawość mnie zżera;-))
    Pozdrawiam i dziękuję za świetną zabawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Typy się sprawdziły. :) Dziękuję Ci za udział w zabawie!

      Usuń
  8. Bardzo przyjemny konkurs, wchodzę w to.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, ogromnie się cieszę. To było prawdziwe wejście smoka. :) Gratuluję świetnego wyniku.

      Usuń
  9. Poszło :)
    Świetny pomysł na konkurs! Coraz to lepsze zadania wymyślasz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kolejny etap też okaże się ciekawy. :)

      Usuń
  10. Udział w takim konkursie to czysta przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy konkurs. Przez ostatnie dni miałam problem z internatem, ale na szczęście dziś jest wszystko dobrze i zdążyłam przesłać odpowiedzi w terminie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedzi dotarły, mój mail w drodze. :) Zdążyłaś jak najbardziej. Mam nadzieję, że problemy techniczne to już przeszłość.

      Usuń
  12. Lirael, jesteś niesamowita! Pomysły masz niezwykłe, a realizacja - jak zawsze na najwyższym poziomie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. B., wywołujesz u mnie pałające, dzięcielinowe rumieńce takimi słowami! :) Bardzo Ci dziękuję i za nie, i za udział w konkursie.

      Usuń